Driftstjenester 2016-10-30T21:16:13+00:00

Den beste løsningen tilpasset din bedrift!

IT Drift

Vi drifter IT-systemer, enten de fysisk befinner seg i kundens lokaler, i vårt hostingmiljø i vårt hostingmiljø eller ute i nettskyen. Omfanget tilpasses din bedrifts behov, det være seg fra å ta totalansvaret for bedriftens IT-drift til å avlaste med tjenestene som gjør hverdagen enklere. En driftsavtale gir forutsigbare kostnader og tilgang til oppdatert IT-kompetanse, uavhengig av om driften skjer i din bedrifts lokaler eller hos oss.

  • Trenger dere en IT driftspartner?

  • Trenger IT avdeling deres avlastning eller et ekstra hode?

Prøv Oss

First IT AS

Telefon: +47 55 62 19 00

Key Account Tekniker

Key Account Tekniker (KAT) – Personlig support som retter seg mot dine spesifikke behov. En Key Account Tekniker fra First IT yter teknisk assistanse for å hjelpe deg med effektivisering av driften,
generell administrasjon og implementering av endringer.
Ved å opprette et nært samarbeid med ditt IT-personale kan konsulenten skaffe seg inngående kjennskap til ditt IT-miljø og dine mål, og dermed gi deg tilgang til rette personer uten forsinkelser.

For å oppnå status som Key Account Tekniker i First IT må vedkommende konsulent ha deltatt i et stort antall store og komplekse leveranseprosjekter, ha minimum 5 års relevant arbeidserfaring og være kvalifisert som Senior konsulent.

Hovedkrav til KAT hos kunde

  • Forståelse av kundens forretning og IT-landskap
  • Gi tekniske anbefalinger for å oppnå maksimal forretningsmessig utnyttelse av IT-systemene gjennom bruk av First IT Best Practices
  • Eskalere innenfor First IT Service organisasjon for å sikre kunden rett kompetanse til enhver tid.

LINUX Drift

Når drift og support ikke inngår i deres egen kjernevirksomhet, kan det være fornuftig å støtte seg på ekstern hjelp med tung kompetanse til dette.

First IT innehar drifts­kompetanse på Linux og åpen programvare.Vi kan drifte i deres lokaler eller i vårt sikre driftssenter.

Vi tilbyr driftstjenester med garantert responstid og oppetidsgaranti på opptil 99,7%.

Vi tilbyr også driftsassistanse og supportavtaler med 8, 4 og 1 times responstid innenfor kontortid eller 24/7. Support kan i tillegg til operativsystemet også omfatte webserver, databaser og lignende.Vår pålitelighet, gjennomføringsevne og fleksibilitet gjør at First IT blant annet drifter en av landets største mobiloperatører.

Serverhousing

Serverhousing passer for de som har sin egen server men som ønsker bedre båndbredde, sikkerhet og tilgjengelighet.

Ved å fysisk plassere serveren din i vårt driftssenter vil du kunne øke trafikken uten at dette går ut over din generelle internett-kapasitet.

I tillegg vil høyst kvalifiserte og profesjonelle teknikere ta vare på serveren din, og den vil være tilgjengelig 24 timer i døgnet, 365 dager i året.

Gjennom en kabel i veggen får ditt firma tilgang til en verden av muligheter.

Rackhousing

Sett ut ditt eget rack Vi har kapasitet til å ta imot ett eller flere rack dersom din bedrift ønsker å sikre disse med høy kvalitet.

Hvorfor plassere dine systemer hos oss?

  • Sikker lagring
  • Sikre omgivelser, f.eks. mot brann, vannlekkasje overoppheting
  • Minimerer nedetid ved å ha full redundans på strøm, med ekstra sikkerhet i bruk av UPS og dieselgeneratorer.
  • Full redundant internett
  • Førsteklasses kjølesystemer
  • Avansert brannsikring
  • Adgangskontroll